RSS

Foto Pembakaran Fatek Unsrat yang memalukan


Foto Pembakaran Fatek Unsrat. tong pe mahasiswa Universitas Samratulangi Manado baru2 ini beking malo,. ngo tau qyapa? bagimana tu tampa kuliah for mo blajar akang dong cuma da bakar. Tu kejadian da terjadi waktu kemarin hari rabu 05 maret 2014. ini kejadian pembakaran sebenarnya dilakukan oleh tu anak2 Fakultas Hukum, ini lantarang dong da bakusalah deng anak2 mahasiswa fakultas teknik. singkat cirita bakulempar batu kong baku bakar kiri kanan sampe gedung kuliah deng skali tu motor2 deng tu dosen pe oto2 riki rusak2,. ini noh depe foto2 yang qt da dapa dari pa tape tamang yg da kuliah disana deng media di internet lainnya,. cekidot:
Inilah Foto VT, Terduga Pembakar Kampus Unsrat
gedung fatek UNSRAT yang sementara tabakar waktu bakalae tu mahasiswa fatek unsrat deng hukum,. ckckck,. jurusan Hukum mar cuma bakar2 gedung perkuliahan, bagimana kalo nantinya dong jadi hakim ato pengacara? slak2 dong bakar lay tu tersangka,. hehehe :p
Gedung Arsitektur Universitas Sam Ratulangi juga Dibakar
napa noh dorang yang mo ba kase aspirasi mar sampe anarkis,. beking malo orang manado jo ngoni,. lebeh bae sudah jo skolah tinggi2,. (palingan paling banya diantara pa dorang merupakan MAPALA ato mahasiswa paling lama).
Photo: VIVA ELEKTRO !!!

ANJING YANG BAIK ADALAH YANG PATUH TERHADAP SETIAP PERKATAAN TUANNYA

MR. RUMOKOY, UR DOGS ARE REALLY LOYAL...
THEY COULD EVEN EAT UR SHIT IF U ASK

U CAN BURN OUR FACULTY, BUT NOT OUR PRIDE !!!!

WE ARE ENGINEERING !!! WE ARE ELECTRICAL !!!

VIVA !!! VIVA !!! VIVA ELEKTRO !!!!
gambar fakultas teknik waktu tabakar deng abis tabakar yang so tinggal arang samua,. kong rupa tu arang tampurung.

keode,. bukang mo blajar bae2 supaya berguna dimasa datang malahan cuma ja baku bakar gedung,. jang contoh pa ni manusia2 model bagini,. beking sasa kampus jo ngoni smua,

so lantarang ni kejadian memalukan ini kong sampe tu kegiatan perkuliahan di UNSRAT di tunda selama satu minggu,. so libur dech ni mahasiswa2 UNSRAT.
kalo boleh qt kase saran for ni mahasiswa2 model bagini :
karena sebagai orang yang pernah kuliah di Universitas ., UNIMA bukang UNSRAT qt sebenarnya tau batasan2 waktu bademo sob,. qt lay pernah jadi aktivis di kampus deng pernah dudu di BEM fakultas FBS UNIMA. kalo bademo jang cuma cari sensasi sob2,. jang cuma mo kase tunjung kalo ngoni jago n brani ba demo,. ckckck cek dulu kwa ngoni pe SKS, nach kalo mantap deng lulus slalu baru pantas ngana mo lia deng kase salurkan tu aspirasi di kampus kalo ada yang nda beres,. 

pake ontak jang pake tu amarah,.

sekian deng trimakasih,. hidop mahasiswa.
sitou tumou timou tou,.



1 Responses to "Foto Pembakaran Fatek Unsrat yang memalukan"
Unknown said...

Memalukan... benar-benar memalukan..
Unrat sudah terpuruk dengan masalah Dekan Faked dan Rektor, tambah lagi....
Sudah mengalami bencana banjir, tambah lagi...
Semua ini menggambarkan "something wrong" di Manado..
Gila kuasa, gaya premanisme kampungan.... sekali lagi memalukan..
Kampus untuk menimba ilmu, 'centre of science' bukan "camp of premanisme'
Sekarang kita dikatakan "telo" oleh orang di pulau Jawa.... "Nda mutu" kata orang Surabaya... Kita harus berbenah diri, ya pemimpinnya, mahasiswanya, orang mudanya dan masyarakatnya.... Cari dan renungkan apa yang sedang "wrong" di Manado.
Kita di rantau jadi ikut malu, kita yang alumni Unsrat jadi 'terdiam', hanya bisa tertunduk kepala dan membisu.... walau dalam hati marah dan membara...


March 8, 2014 at 3:44 AM

Post a Comment

thanks so baca,. tertarik? kase komen dang,.

 
Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors