RSS

Kisah Lucu dibalik Neraka Manado yang bermakna


Neraka Manado yang Lucu. Neraka, tempat yang paling takut dikunjungi 'hampir' semua manusia yang masih hidup,. oleh karena itu mereka 'bebeking tu bae2' di dunia,. mar ngoni musti tau kalo di neraka itu ada depe cirita lucu,. cekidot:

Ada ni om ..setan da bawa di neraka...mar om lia kiapa ni neraka nda rupa pemuka agama ja jaga bilng..kata nerka api samua....neraka pe siksa....neraka kejam..dll yg menakutkan...kong ini om lia...neraka..ada diskotik...ada parampuang deng laki" vasung.....musik...ajub..ajub..ajub..ajub..pokoknya sedap dapa lia......

trus om tanya..

om: blis..kata neraka siksa..kiapa dapa lia sedap......
iblis: ini meraka VIP.. bos.....ena.to

om: iyo dapa lia sedap...bole kita maso disini jo sekarang..
iblis: ow..tidak bisa.....blum depe waktu......
om: kong kapan dang?..
iblis: 11 bulan ley..ada penerimaan..

om: (so semangat) kong bagemana supaya bole maso kamari? om tanya
.iblis: beking jo dosa banya" pasti tamaso...di VIP lay

om pulang kebumi Manado..kong tunggu...selama 11 bulan..om ja beking jahat ukur mau,. Bagate kong bakuku di Kampung sampe Bakutikang deng maso got(kakak kalo tu terakhir cuma bodok sandiri lntrng tllu mabo)......
kongpas ganap 11 bulan..om dapa pangge...

IBLIS  om man jo maso...so boleh..
pas om mo maso..kiapa so beda dang.....manatu diskoyik..mana tu.parampuang..manatu musik ajub..ajub.....lantaran bingo om batanya pa iblis..

om: eh..blis..mana tu diskotik..paramuang..minuman..musik...rupa tu 11 bulan lalu...

kong dengan santai iblis jawab....: OH..TU LALU..KWA BULAN PROMOSI BOS....

OM; Paka Testa #@#@#
cirita lawa diatas dapa lia memang lucu mar koman dibalik itu ada depe pesan moral for torang orang2 manado,. salah satunnya torang jang sampe setang beking bodok, masa koman torang mo percaya pa setang toch,. torang cuma boleh percaya 100 persen pa Tuhan Yesus sob,. okay??
n inga lay,. torang Tuhan so bayar lunas ka sorga, torang hidop for mo kase rasa trimakasih pa TUHAN, lantarang ada di alkitab torang maso sorga bukang hasil usaha torang sandiri melinkan DIA yang da kase,. 
cerita Neraka bahasa Manado versi lucu lain,.
waktu itu ada om di perbolehakan.maso kong lia"..neraka....disana...om aada lia tu neraka foll deng jam...ada yg laju..ada yg slow..ada yg stenga laju..ada juga yg stenga slow.......kong om ta.ya pa malaikat..

om: kiapa disni banya jam dang....
malaikat:oh jam ini..menunjukan kebohongan sebuah negeri...setiap putaran menunjukan seberapa besar kebohongan yg di buat....
om:kong kiapa itu ada yg lambat dang..deng yg laeng ada yg laju..
malaikat..itulah kecepatannya di tentukan oleh seberapa besar kebohongan orang" di negeri..contoh..negeri..jujur...lia..lambat toh....co lia negeri towo....bedeh laju..

om kong..kite pe negeri pe jam dimana dang.....?
malaikat: oh om pe negeri pe jam ada di dapur...dorang da pake for kipas akang .......(lantaran laju sama deng kipas angin...)

demikian postingan tentang Kisah Lucu dibalik Neraka Manado yang bermakna,. semoga anda dapat tangisi2 mar inga ada depe makna sob,.


0 Responses to "Kisah Lucu dibalik Neraka Manado yang bermakna"

Post a Comment

thanks so baca,. tertarik? kase komen dang,.

 
Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors